Åhléns City - Stockholm

Adress: Klarabergsgatan 50, 101 29 Stockholm, Sverige.
Telefon: 86766000.
Webbplats: ahlens.se
Specialiteter: Varuhus, Skönhetssalong, Barnkläder, Kemtvätt, Möbelaffär, Hälsa och skönhet, butik, Herrkläder, Skräddare, Frisör, Dambutik.
Andra intressanta uppgifter: Hemkörning, Upphämtning i butiken, Möjlighet till köp i butik, Tjänster på plats, Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Rullstolstillgänglig toalett, Apotek, Bageri, Damkläder, Herrkläder, Toalett, Wifi, Wifi, Går snabbt, Bankkort, Kreditkort, Mobilbetalningar med NFC, Kreditkort, Avgiftsbelagt parkeringsgarage.
Recensioner: Det här företaget har 17288 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 4.1/5.

📌 Plats för Åhléns City

Åhléns City Klarabergsgatan 50, 101 29 Stockholm, Sverige

⏰ Öppettider för Åhléns City

  • Måndag: 10–20
  • Tisdag: 10–20
  • Onsdag: 10–20
  • Torsdag: 10–20
  • Fredag: 10–20
  • Lördag: 10–19
  • Söndag: 11–19

Åhléns City: Un destino de shopping en el corazón de Stockholm

Åhléns City es uno de los centros comerciales más emblemáticos de Suecia, ubicado en el corazón de la ciudad de Stockholm. Con una dirección de Klarabergsgatan 50, 101 29 Stockholm, Sverige, este establecimiento es un destino obligatorio para cualquier comprador de la ciudad.

Åhléns City cuenta con más de 200 tiendas y servicios, donde se pueden encontrar desde ropa y accesorios hasta electrodomésticos y productos de cuidado personal. El centro comercial también cuenta con una sala de belleza, un restaurante y un café, lo que lo convierte en un lugar perfecto para pasar el día.

La ubicación de Åhléns City es ideal, ya que se encuentra a pocos pasos de la estación de metro de Kungsholmen y de la famosa calle Västerlånggatan. Además, el centro comercial cuenta con un aparcamiento cubierto y con estacionamiento gratuito para los primeros 30 minutos.

Åhléns City también cuenta con una variedad de servicios, como una tienda de teléfonos móviles, un salón de belleza y un restaurante. Además, el centro comercial cuenta con Wi-Fi gratuito para todos los visitantes.

Los clientes de Åhléns City han dejado recensiones muy positivas en Google My Business, con una calificación promedio de 4,1/5 estrellas. Los comentarios destacan la amabilidad y la profesionalidad de los empleados, así como la variedad y la calidad de los productos y servicios ofrecidos.

👍 Recensioner av Åhléns City

Åhléns City - Stockholm
Mats A.
1/5

I likhet med många andra måste jag tyvärr säga att personalen på Åhléns Citys gatuplan håller en förvånansvärt låg servicenivå. Bemötandet är ofta direkt otrevligt, avvisande och i vissa fall rent oförskämt.

Vid mitt senaste besök, tillsammans med min vuxna dotter, blev vi påhoppade av en anställd som i anklagande ton utbrast: "Har ni gjort det där?!" – utan någon som helst kontext. Vi stod då och tittade på strumpor, som min dotter letade efter. Jag förstod först inte vad hon syftade på men det visade sig att ett barn tidigare hade flyttat några varor från en ställning och dessa låg nu prydligt placerade bredvid. Personalen antog helt utan grund att vi var ansvariga och trots att jag förklarade att vi enbart var kunder som tittade på varorna fick vi varken ursäkt eller förklaring.

När jag påpekade att flera av strumporna dessutom var smutsiga viftade hon bara bort det. Det är helt obegripligt hur man som kund kan bli bemött så nedlåtande – ifrågasatt, tillrättavisad och sedan ignorerad. Inte ens ett "ursäkta om det blev ett missförstånd" – ingenting.

Jag har av princip undvikit Åhléns City sedan länge just på grund av sådana här upplevelser men följde med denna gång då min dotter tycker om delar av sortimentet (dock inte på grund av personalen).

Tråkigt att en butik med möjligheter och resurser tillåter att denna typ av bemötande får fortsätta.

Åhléns City - Stockholm
Zelda K.
5/5

Jag kan inget om makeup, men vill återskapa en look till ett event.
Jag fick FANTASTISK hjälp på Mac av Aida (hoppas att jag stavar ditt namn rätt)!
Hon guidade mig, kom ner på min nivå och var en skön och säker klippa i en miljö där jag känner mig osäker och obekväm. Hon var väldigt personlig, gav många bra tips och hjälpte mig med flera alternativ för att hitta det som passade mig och mitt mål. Hon strålade verkligen! Hon förtjänar all uppskattning och beröm! Jag skulle komma tillbaka enbart för henne rakt upp och ner. Hennes bemötande som är långt över det professionella var så värmande och stöttande när man själv inte vet eller kan.
Tusen tack! Du var höjdpunkten på min dag.

Åhléns City - Stockholm
Tilda F. B.
1/5

Min sambo köpte en parfym tidigare under dagen. Några timmar senare när vi öppnade förpackningen så märkte vi att den börjat vittra sönder och att ungefär 20% av parfyminnehållet var borta. Med kvitto gick min sambo tillbaka för att antingen få tillbaka pengarna eller få en ny produkt. Den äldre damen som tar emot honom börjar istället påstå att han tagit isär den själv och eventuellt tagit ur innehåll. Hon säger vidare att hon själv packat upp varan så hon "visste" att det inte var något fel på den. Han kom in ungefär 4 timmar efter köpet, varpå hon tycker det är konstigt att vi "inte ringde in direkt". För att reklamera står det på hemsidan att komma in till butik.

Han blir avvisad och får höra av hon måste prata med sin chef. Han får återkomma imorgon.

Jag följer med tillbaka, kanske inom 15 min, och då har hon redan hunnit prata med chefen som säger att det är okej att få en ny. Dock kan hon inte släppa misstankarna mot min sambo, och passivt aggressivt lägger till att "var medvetna om att den är påfyllbar", jag frågar då om hon menar att vi kan köpa refills. Hon säger nej utan att vi ska va medvetna "om det skulle vara något problem igen". Återigen att det är min sambo som har gjort något fel, samt hon lägger till att det var misstänksamt att vi kom in "så sent" och att vi hade köpt en flaska som var skadad. Han hade självklart aldrig köpt en felaktig produkt om han visste det, och argumentet att hon/dem aldrig skulle sälja en felaktig produkt är bara absurt.

Om det hade varit någon annan, som såg ut på ett annat sätt, med samma ärende är vi båda helt övertygade om att han hade fått ett annat bemötande. Det går inte att säga annat än att min sambo blev utsatt för diskriminering och profilering. Det är helt oacceptabelt att kunder ska bli behandlade och misstänkliggöras på ett sånt här sätt. Vi hoppas att detta uppmärksammas för alla kunder ska ha samma rätt, konsumenträtten ska inte bara finnas till för vissa.

Åhléns City - Stockholm
Falmetta M.
1/5

Till kundservice Åhléns City

Jag hade en minst sagt tråkig upplevelse i ert varuhus i city idag, och ju mer jag tänker på det desto mer illa till mods känner jag mig.

Jag var där kl. Ca 13:50 för att köpa en sista minuten-present. Efter att ha stått och funderat ett tag bestämde jag mig för att köpa en parfym, och gick därefter för att leta upp en handtvål jag tidigare sett i butiken. Jag trodde den skulle finnas vid kassan, men när den inte gjorde det vände jag tillbaka till stället där jag sett den.

På vägen dit passerade jag en av era anställda som hjälpte en annan kund. Plötsligt ropar hon högt genom butiken: ”Hallå, ska du inte betala för det?” – med syftning på parfymen jag höll i handen. Många kunder vände sig om och stirrade. Jag blev både chockad och förödmjukad. Jag förklarade snabbt att jag bara skulle hämta tvålen, varpå hon försökte skämta bort situationen.

Jag skämdes så mycket att jag betalade direkt och skyndade mig ut ur butiken.

Ett tips är att se till att personalen vet hur man bemöter kunder i sådana situationer – särskilt vikten av att be om ursäkt om man anklagar någon för stöld inför andra. Det skulle också vara bra att se över butikens layout, så att kunder slipper hamna i den här typen av missförstånd.

Jag tycker om Åhléns och har alltid gjort det, men efter detta kommer jag vara väldigt tveksam till att besöka era fysiska butiker igen. Framöver håller jag mig till er e-handel.

Info från kvittot.
Säljare:2012760
Butik:230
Kassa: 0001636
Kvitto:032016362081427
Datum 2025-05-29
Tid 13:54

Ni är mer än välkomna att höra av er till mig.

Åhléns City - Stockholm
Mustafa A.
1/5

Idag lördag , var jag Åhlens City för att returnera en oanvänd YSL produkt. Två personal vid YSL disken , en man och en kvinna , var mycket otrevliga och vägrade ta emot varan, de sa rakt ut att de inte ville ta emot produkten, med hänvisning till att en liten tejpbit i förpackning satt löst trots att varan var helt oanvänd,
Jag känner mig väldigt illa behandlad. Som kund betalar man för produkten och förväntar respekt . Kommer aldrig att handla på Åhlens City

Åhléns City - Stockholm
Florentina E.
1/5

Den 17 mars 2025, var jag inne på Åhléns City, Lancôme, för att reklamera en parfym jag hade köpt för 1800 kronor och som inte är bra. Doften är så svag, det doftar mest alkohol än jasmine! Detta är min 4:e flaska, och jag vet exakt hur den ska dofta! Jag vet hur man förvarar och hur man på bästa sätt använder parfym. Har själv jobbat på parfymeri.
Fick som svar, att det är så den ska dofta, och att deras tester doftar på samma sätt. OBS! Testet är gammal, då detta parfym ej längre tillverkas. De kunde i alla fall vara mer tillmöttesgående och fråga om de kan erbjuda mig en annan doft/ parfym! Men nej!
Jag är mycket besviken på servicen jag har fått från Lancôme personalen på Åhlens City! Kommer alldrig att köpa varor just på deras avdelning!

Åhléns City - Stockholm
Margot S.
5/5

Maximus(?) expedit på avdelning väskor/T-baneplan gav mig igår den 22 maj den bästa servicen som jag någosin har fått.
Inköp av en ny Cityshopper samt fixande av hjulen på den jag hade med mig.
Mycket fin stämning överlag.
MVH
Margot Seöin

Åhléns City - Stockholm
Lena
4/5

Ett klassiskt varuhus i Stockholm. Här finns det mesta du behöver. Personalen känns hjälpsam, och priserna är mycket rimliga.
Jag upplever att det har blivit bättre med den nya ägaren. Det händer nya saker hela tiden, vilket gör det intressant att komma tillbaka, igen och igen.

Go up