POWER Helsingborg Väla - Ödåkra

Adress: Marknadsvägen 5, 254 69 Ödåkra, Sverige.
Telefon: 851766000.
Webbplats: power.se
Specialiteter: Elektronikbutik, Vitvarubutik, Tvättinrättning.
Andra intressanta uppgifter: Hemkörning, Upphämtning i butiken, Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Går snabbt, Bankkort, Kreditkort, Mobilbetalningar med NFC.
Recensioner: Det här företaget har 527 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 4.1/5.

📌 Plats för POWER Helsingborg Väla

POWER Helsingborg Väla Marknadsvägen 5, 254 69 Ödåkra, Sverige

⏰ Öppettider för POWER Helsingborg Väla

  • Måndag: 10–20
  • Tisdag: 10–20
  • Onsdag: 10–20
  • Torsdag: 10–20
  • Fredag: 10–20
  • Lördag: 10–18
  • Söndag: 10–18

POWER Helsingborg Väla är en butik med specialitet på elektronik, vita varor och tvättinrättning. Adressen är Marknadsvägen 5, 254 69 Ödåkra, Sverige. Du kan kontakta dem på telefonnummer 851 766 000 eller besöka deras webbplats på power.se.

Om butiken

POWER Helsingborg Väla erbjuder en bred Palette av produkter som rör elektronik, vita varor och tvättinrättning. De har ett stort utbud av produkter som passar för olika behov och budgetar. Butiken är även känd för sin gott service och kundvänlighet.

Specialiteter

POWER Helsingborg Väla specialiserar sig på följande produkter:

  • Elektronikbutik
  • Vitvarubutik
  • Tvättinrättning

Andra intressanta uppgifter

POWER Helsingborg Väla har följande funktioner som gör att du kan besöka dem med stort gott mod:

  • Hemkörning
  • Upphämtning i butiken
  • Rullstolstillgänglig ingång
  • Rullstolstillgänglig parkering
  • Går snabbt
  • Accepterar bankkort, kreditkort och mobilbetalningar med NFC

Recensioner

POWER Helsingborg Väla har 527 recensioner på Google My Business med en genomsnittlig åsikt på 4,1/5 stjärnor.

👍 Recensioner av POWER Helsingborg Väla

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Hanne V.
1/5

Köpte en TV på Power, Väla. När jag skulle hämta den, blev det problem. Enl killen jag pratade med, borde jag ha sk kalibrering på TV:n. Eftersom jag aldrig hört talas om det, började han rita sträck och punkter på ett papper och förklara något obegripligt. Vad innebär det i praktiken, frågade jag. Jag har ju precis förklarat det till dig. Hur mycket extra kostar det då? Jo, det var en tusenlapp extra (999 kr). Varför fick jag inte veta detta när jag köpte den. Till slut fick jag veta att kalibrering betydde bättre bildkvalitet. Senare fick jag också veta att kalibreringen tar ca 45 min, alltså hade jag ändå inte kunnat ta TV:n med mig då. Slutligen blev han nedvärderande, "jag hade ändå inte köpt en dyr TV", och att jag inte ens hade köpt den från affären utan på nätet. Det blev en hel del diskussioner mellan oss. Då blev jag förbannad och ville inte ha TV:n längre. Killen i kassan åtminstone hade en helt annan stil och jag kunde upphäva köpet. Kommer aldrig att köpa någonting från Power efter det här.

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Benny C.
1/5

Absolut den sämsta butik i denna kategori.
Otrevliga mobilsäljare som lura på mig ett abonnemang som jag inte kan använda, teckande pga att jag fick 14 dagar ångerrätt som står tydligt på kvittot. I slutet av köpet kom säljaren med muntliga krav på ångerrätten.
Åkte tillbaka 4 dagar senare för att ångra köpet men det gick inte enligt samma säljare.
Har försökt få gehör från butiken och deras kundtjänst men utan framgång. Kommer aldrig handla här igen
Sitter nu med ett värdelöst abonnemang i 24 månader utan nytta.
Supporten hos mobiloperatören det gäller kan inte hjälpa till men dom säget att detta är inga konstigheter för Power att fixa till om dom skulle vilja det.

Har ytterligare mailat till kundtjänst men det kommer inget svar tillbaka

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Kristoffer P.
5/5

Var på jakt efter en rj45 till USB ethernet-adapter. Gick först in på elgiganten på väla. Deras kostade 498 kr, vilket kändes som dubbla priset vad jag ville betala och vad jag sett att de kostade i andra affärer men jag tog ändå en kölapp. Efter 5-10 minuter i kö så gav jag upp och körde den korta sträckan till Power då jag såg att de hade en online för 269 kr. Jag hittade enbart en av annat fabrikat för 428 kr. Då jag frågade personalen på IT-avdelningen om de hade den som fanns online så sade personalen att jag fick denna för online-priset då den hade samma funktion. Jag gick till kassan och fick direkt möjlighet att betala för detta pris. Tack för en väldigt fin service. Jag kommer aldrig mer att handla på elgiganten.

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Dennis B.
1/5

SE UPP OCH VAR PÅ ER VAKT!!

Köpte en Cepter-laptop som jag fick bra rabatter på, var nöjd. Den slutade ta emot laddning efter 3 mån och någon vecka.
Gick till kundtjänst, allt gick bra, den skulle lämnas in på reparation, de skulle höra av sig när den var klar.

Två dagar senare får jag ett sms, den kan inte lagas, jag får välja motsvarande vara i butik. Åker dit och kollar med kundservice om jag kan få pengarna tillbaka. Nej, det gick inte, enbart ny vara eller presentkort med summan.

Jag går in i butiken, har två småbarn med mig, tänker att detta går väl snabbt och enkelt. Fel! Detta är ingen vanlig butik utan något som mer kan liknas vid en bazaar där man ska förhandla fram och tillbaka och de ska försöka sälja sina tilläggstjänster.

Jag kommer överens med säljaren om vilken dator jag vill ha, finns 1 i lager, kollar om han kan fixa rabatt, det går om jag tecknar nytt telefonavtal med 3, då får jag 1500kr rabatt. Perfekt, inte mycket dyrare månadskostnad än mitt nuvarande.

Vi tecknar avtal med 3, rabatten skrivs in, han ska hämta varan på lagret, förvarnar mig att det kan ta lite tid att hitta grejerna, det är inte organiserat där inne. Jag väntar närmare 10 minuter med barn som blir mer och mer uttråkade, och när han är tillbaka har han inte hittat min vara.

Han försöker få mig att ta en annan dator, men jag vill ju ha den vi kom överens om, annars avbryter vi affären säger jag.

Därefter blir gubben mitt nya tilltal. "Jag ska kolla med någon som hittar bättre på lagret, gubben. Det är sådan oordning där inne." "Känns det bra gubben?" osv.

Han ger sig iväg igen i 5 minuter, tar med en dator och säger att han hittat den!
Jag tar för givet (dumma mig) att det är rätt dator han kommer med.
Det är ju ändå en fysisk butik man är i, inte någon lurendrejare på Tradera eller någon nasare som knackar dörr och sätter foten emellan när man försöker stänga.
Frågar efter ytterligare prisavdrag för det här krånglet. Det går han med på, utan problem.

Vi genomför affären, jag går till kassan, glad över att jag kanske gjort ett klipp ändå!
I kassan lyckas de efter mycket om och men betala min vara och jag får pengar till godo på ett presentkort.

Jag packar in allt i bilen, åker för att göra ytterligare ett ärende. När jag kommer tillbaka för att spänna fast barnen i bilen igen får jag se att det är fel processor på paketet Vad i helvete!! Öppnar upp och kollar. Mycket riktigt, det är ju fel processor, inte den vi kom överens om! Jag har fått fel dator.

Åker tillbaka till kundtjänst, lämnar tillbaka varan. Istället för en ny dator åker jag därifrån med -250kr i uppläggningsavgift för ett telefonabonnemang från 3 jag egentligen inte vill ha (inget öppet köp på telefonabonnemang i butik tydligen) och en jävligt lång näsa. Blev lurad fullständigt.

Kommer aldrig att besöka denna butik igen. Vet inte om detta är Powers generella strategi eller om det bara är denna butik som är såhär värdelös. Återigen, se upp och var på er vakt.

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Mikael L.
5/5

Supertrevlig personal som gav mig hjälp snabbt och var snabba på att leta fram vilket väggfäste som bäst skulle passa min tv på 75tum, försökte inte pracka på mig den dyraste modellen utan tipsade direkt om den som blev mest slimmad och därmed grymt snygg på väggen! 10 av 10 helt enkelt!

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Glenn B.
1/5

Här gäller inte garantierna när man har rätt till det.
Usel service avdelning. En skam för branschen. Man skäms över deras agerande, aldrig mer Power.
Handla på Netonnet istället. De jobbar inte på detta viset. Nöjda kunder kommer alltid tillbaka.
En förlorad kund innebär 100 tals förlorade kunder på noll time.

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Saman R.
1/5

Sämsta servicen av kundservice vid kassan. Har beställt en TV via nätet för att hämta upp i butiken. När jag väl går in till butiken till kundservice och får vänta 5 minuter i kön säger kvinnan som jobbar där att jag måste gå till en säljare i TV avdelningen för att få hjälp med att hämta ut den. När jag går till TV avdelningen får jag vänta på att säljaren ska bli klar med andra kunder ytterligare 10 minuter. När det väl var dags att hämta tv:n så försökte han att sälja på mig försäkring som jag inte vill ha då jag redan har försäkring Men det är klart jag förstår det är hans jobb. Men det värsta var när jag väl skulle få tv:n så säger han att Nej vänta Vi måste ta en annan TV i laget för dessa tv:n är kalibrerade. Du har köpt en okalibrerad och den är inne i lagret men du kan få den kalibrerad för 780 kr då det egentligen kostar 1300 kr mer men du kan få det för 780 kr. Då ringde det direkt en varningsklocka. Där låg några stycken ute i butiken och alla var kalibrerade men just den enda i lagret var okalibrerad. Då frågade jag honom hur kan ni har typ 8 plus i lager för samma pris som jag betala och ni endast har en okalibrerad? Dessutom så stod där inget om att man ska betala något extra om man vill ha den kalibrerad och där fanns inget tillval heller och detta förklarade jag för hobom. Men han envisades med jo detta är ett tillval som du har glömt kryssat i( fast jag visa för honom att där ej fanns något sådant för just den tv:n plus att där fanns flera i lager för de priset jag betalat och de endast hade 1 okalibrerad kvar så det går inte ihop. Det sluta med att han kom tillbaka ifrån lagret och sa jag hitta inte den utan kalibrering så du får en kalibrerad det bjuder jag på! Aldrig mer att jag sätter min fort i denna butik . Oproffsigt bemötande i kundservice och säljare som försöker blåsa folk. Väldigt stor skillnad med t.ex El giganten där service är super!

POWER Helsingborg Väla - Ödåkra
Elena J.
5/5

Handlade i Helsingborg och fick fin hjälp av en ung kille bland telefonerna! Fick även tips och råd om mitt skärmskydd på min flop 5 som inte köptes där. Killen gav bra service och det blev bra affär!

Go up